آفتاب حُسن

ای آفتاب حُسن برون آ، دمی ز ابر* آن چهره مشعشع تابانم آرزوست

آفتاب حُسن

ای آفتاب حُسن برون آ، دمی ز ابر* آن چهره مشعشع تابانم آرزوست

او خواهد آمد.......


احساس میکنم که نباشی بهار نیست

شــعری میان دفتر این روزگــــار نیست


معطوف میشود به شــما حس واژه ها

آقــــا خودت بگو مگر این افتخار نیست؟


من با سروده های همه شرط بسته ام

بیتی بدون نام شـــــــما ماندگار نیست


سین سلام سفره ی تحویل ســــال نو

معنای این قصیده مگر انــــتظار نیست؟


روزی ظـــــــــهور میکنی و میرسد بهار

اما به ماه وسال و زمان اعتبار نـــیست


تــــقویم هم به گفته ام اقـــــرار میکند

سوگند میخورد که نباشی بهار نیست 

از تو گفتن

کاش می شد با تو هم سخن شد. رو به رویت نشست. چشم دوخت به آن چهره آسمانی، و بعد آرام آرام راز دل را با تو گفت.

کاش می شد به سراغت آمد، رخصت طلبید و درد دل کرد.

اما افسوس که به محنت غیبت گرفتاریم و از تماشای آن قامت محروم. و دریغ که روزگار را باید بی تو، به سر کنیم. اگرچه با خبریم که حالمان را می دانی و سخنمان را می شنوی. و اگرچه پیغامت تسلای خاطرمان می شود.

پس به این امید به تو عاشقانه سلام می گوییم که می دانیم چنین سلامی را بی پاسخ نمی گذاری؛ و ما تشنه آن پاسخیم و بدین خاطر تو را بر باورهای خویش شاهد می گیریم که معتقدیم باید تنها نزد تو گواهی داد. و گواهی تو ما را بس. پس بشنو و شاهد باش.


سلام علی آل یاس. السلام علیک یا داعی الله و ربانّی ایاته. السّلام علیک یا باب الله و دیّان دینه. السلام علیک یا خلیفة الله و ناصر حقّه. السّلام علیک یا حجة الله و دلیل ارادته. السّلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه........


سلام بر آل یاسین، سلام بر خاندان پاک و مقدس رسول(صلی الله علیه و اله) سلام بر تو که مردمان را به سوی معبود می خوانی و خود آیینه صفات خداوند هستی. سلام بر تو که بارگاه رحمت بی پایان خدایی و دینش را تو برپا میداری. سلام بر تو ای جانشین خداوند بر روی زمین و پیروزگر آیین و مکتب او. سلام بر تو ای حجت خداوند و راهنمای بندگان به سوی آنچه خواست خداست. سلام برتو که به راستی تلاوت گر کتاب خدایی و به حقیقت، روشنگر آیات قرآن می باشی........


بیا عصاره حیدر ،بیا چکیده زهرا         بیا که بوی رسولی، بیا که نور خدایی     

برچسب ها: آل یاسین، ظهور، فرج، انتظار

تاریخ ورود کاروان به ایران

 

 

قرار است نمایندگانی از 100 کشور دنیا و از ادیان و مذاهب گوناگون که وجه مشترک همگی ایشان ضدصهیونیستی بودن آنهاست در کاروانی با نام "کاروان جهانی به سوی قدس"(Global March to Jerusalem) تظاهراتی در مرزهای فلسطین به پا کنند. اعضای کاروان ها در 30 مارس 2012 (ده فروردین 91) از سه مسیر زمینی و یک مسیر هوایی از نقاط مختلف جهان وارد اردن شده و به همراه آوارگان فلسطینی به صورت پیاده به سوی مرز شرقی کرانه باختری تظاهرات عظیمی برپا می کنند.  

شاخه آسیایی این حرکت که متشکل از فعالین کشورهای اندونزی، مالزی، هندوستان، پاکستان، نپال، سریلانکا، افغانستان، ایران، آذربایجان، ترکیه، عراق و بحرین و ... است

شاخه آسیایی کاروان، حرکت خود را از 19 اسفندماه از دهلی نو آغاز کرده و در 24 اسفندماه وارد ایران می‌شوند و ظرف سه روز به سمت مرزهای ترکیه حرکت خواهند کرد.

همچنین اتحادیه بین المللی امت واحده متولی سازماندهی این حرکت در ایران می‌باشد.  

 

 

اهداف حرکت:

مشارکت بدنه های مردمی از ادیان، ملل و فرهنگ های مختلف بر سر مساله فلسطین و قدس

مقابله با یهودی سازی قدس

تلاش برای آزادی کامل قدس و مردمش از اشغال

تاکید بر مساله آواره گان و حق بازگشت آنان

ایجاد فضای مردمی ـ رسانه ای ضد رژیم غاصب صهیونیست

ادامه مطلب ...

چشم روباه کور شد!

دستیابی به اسناد مالی محرمانه میدان گازی پارس جنوبی، دستیابی به لیستی از شماره تلفن مقامات بلندپایه نظامی ایران و قرار دادن تریبون در اختیار گروههای تروریستی از جمله مواردی است که مستند پرس تی وی به آنها پرداخته است. 

در محضر نور- حکم 6

         بسم الله الرحمن الرحیم
از حکمت های حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه
در محضر آیت الله استاد محمد شجاعی (مد ظله العالی) 

 

« مَن لَم یُجـاهد نَفسه لَم یَنل الفُــوز» غررالحکم جلد 2 ص509 

 یعنی هر کس با نفس خود جهاد نکرد، هرگز به مقصد نایل نشد و فائز نگشت.
در این بین خدعه عجیبی هست و آن اینکه انسان فریب می خورد و آنچه از شرّ نفس و مهلکه های آن در خصوص کسانی می شنود، همه را مخصوص آنان می پندارد و چنین گمان میکند که او از این مهلکه ها در امان است و این قبیل مهلکه ها او را تهدید نمی کند، غافل از اینکه او خود نیز، یا به این مهلکه ها اگر چه در مرتبه پایین تر باشد، گرفتار است و نمی داند، و یا اگر فعلا هم گرفتار نباشد، زمینه آن در وجود او هست که اگر مراقب نفس خود نبوده و مراقبت و جهاد دائم نداشته باشد، به آنها گرفتار شده و به همان وادی ها کشیده خواهد شد.
 

چه بهتر به این نکته دقیق توجه داشته باشیم که این خدعه عجیب هم از نفس است تا انسان را فریب دهد و نگذارد او به مراقبت و جهاد با نفس بپردازد و مانع کار نفس بشود و آن را از خواسته ها و هواهای آن باز دارد. (دقت شود)

 
بسیار بوده اند و هستند کسانی که به نظر خود مراقب نفس خود بوده اند، لکن بدون اینکه خود بدانند در طول حیات دنیوی مشمول مکاید نفس گردیده و بعد از مرگ و وقتی کار از کار گذشته است متوجه قضیه می شوند. اَللهم ّ أعوذُ بک مِن شرّ نفسـی.
           آنچه در فرعون بود انــدر تو هست      لیـک اژدرهات محــبوس چَـه است
        ای دریغ آن جمله احــوال تو هست       تـو بر آن فرعـون بر خواهیش بست
        آنچه گفتــم جملگی احــوال توست    خود نگفتم صـــد یکی ز آنها درست 
        گـــر ز تــو گوینــد وحشت زایـدت        ور ز دیــــگر آن فســـــــــان آیـدت 
       چه خرابت مــی کند نفس لعیـــــن    دور می اندازدت سخت این قریــــن 
    این جراحت ها همه از نفس توست    لیک مغلوبی ز جهل ای سخت سست 
    آتشت را هیـــزم فرعـــون نیســت       ز آنکه چون فرعون او راعون نیست 
   گلخــن نفس تـو را خاشـاک نیست   و رنه چون فرعون او شلعه زنی است
                                                                       (دفترسوم مثنوی) 
 
شکایت از نفس خود را به سوی پروردگار خود ببریم و از جناب او مدد بخواهیم و چه بهتر در این مقام، مناجات الشّاکین امام زین العابدین صلوات الله و سلامه علیه را زیاد بخوانیم و با حال تضرّع و حضور قلبی بخوانیم و به عبارتی، با حال شکایت دردمندانه بخوانیم که علاوه بر شکایت از نفس، شکایت از دل سخت خود، از چشم بی اشک خود، و از شیطان سرکش را به پیشگاه پروردگار برده ایم و از او مدد خواسته ایم، و او اجابت کننده فقیران و دل شکستگان است، علی الخصوص آنجا که با گریه و اشک چشم است. 
 
رحمتم موقوف آن خوش گریه هاست       چون گِرست از بحر رحمت موج خاست
                                                                                  (دفتردوم مثنوی)