آفتاب حُسن

ای آفتاب حُسن برون آ، دمی ز ابر* آن چهره مشعشع تابانم آرزوست

آفتاب حُسن

ای آفتاب حُسن برون آ، دمی ز ابر* آن چهره مشعشع تابانم آرزوست

ملت با ایمان ایران


من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده‌ی میلیونی آن در عصر حاضر، به‌تر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله - صلی الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می‌باشند. آن حجاز که در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ مسلمانان نیز اطاعت از ایشان نمی‌کردند و آن اهل عراق و کوفه که با امیرالمؤمنین آن‌قدر بدرفتاری کردند که شکایات آن حضرت از آنان در کتب نقل و تاریخ معروف است. و آن مسلمانان عراق و کوفه که با سیدالشّهدا ـ علیه‌السّلام ـ آن شد که شد. اما امروز می‌بینیم که ملت ایران با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاری‌ها می‌کنند و چه حماسه‌ها می‌آفرینند. و می‌بینیم که مردم محترم سراسر کشور چه کمک‌های ارزنده می‌کنند. و می‌بینیم که بازماندگان شهدا و آسیب‌دیدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره‌های حماسه‌آفرین و گفتار و کرداری مشتاقانه و اطمینان‌بخش با ما و شما روبه‌رو می‌شوند. و این‌ها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان.
و ما همه مفتخریم که در چنین عصری و در پیش‌گاه چنین ملتی می‌باشیم

اشکال تراشان

شایعه‌های وسیع در سطح کشور، و در شهرستان‌ها بیش‌تر، بر این‌که جمهوری اسلامی هم کاری برای مردم انجام نداد. بی‌چاره مردم با آن شوق و شعف فداکاری کردند که از رژیم ظالمانه‌ی طاغوت رهایی یابند، گرفتار یک رژیم بدتر شدند! مستکبران مستکبرتر و مستضعفان مستضعف‌تر شدند! زندان‌ها پر از جوانان که امید آتیه‌ی کشور است می‌باشد و شکنجه‌ها از رژیم سابق بدتر و غیرانسانی‌تر است! هر روز عده‌ای را اعدام می‌کنند به اسم اسلام! و ای کاش اسم اسلام روی این جمهوری نمی‌گذاشتند! این زمان از زمان رضاخان و پسرش بدتر است! مردم در رنج و زحمت و گرانی سرسام‌آور غوطه می‌خورند و سَردَم‌داران دارند این رژیم را به رژیمی کمونیستی هدایت می‌کنند! اموال مردم مصادره می‌شود و آزادی در هر چیز از ملت سلب شده! و بسیاری دیگر از این قبیل امور که با نقشه اجرا می‌شود. 
این‌جانب توصیه می‌کنم که قبل از مطالعه‌ی وضعیت کنونی جهان و مقایسه‌ی بین انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابات و قبل از آشنایی با وضعیت کشورها و ملت‌هایی که در حال انقلاب و پس از انقلابِ‌شان بر آنان چه می‌گذشته است، و قبل از توجه به گرفتاری‌های این کشور طاغوت‌زده از ناحیه‌ی رضاخان و بدتر از آن محمدرضا که در طول چپاول‌گری‌هایِ‌شان برای این دولت به ارث گذاشته‌اند، و ده ها مسائل دیگر...
تقاضا این است که قبل از آشنایی به مسائل، به اشکال‌تراشی و انتقاد کوبنده و فحاشی برنخیزید، و به حال این اسلام غریب که پس از صدها سال ستم‌گری قلدرها و جهل توده‌ها امروز طفلی تازه‌پا و ولیده‌ای است محفوف به دشمن‌های خارج و داخل، رحم کنید. و شما اشکال‌تراشان به فکر بنشینید که آیا به‌تر نیست به جای سرکوبی به اصلاح و کمک بکوشید، و به جای طرف‌داری از منافقان و ستم‌گران و سرمایه‌داران و محتکران بی‌انصاف از خدا بی‌خبر، طرف‌دار مظلومان و ستمدیدگان و محرومان باشید، و به جای گروه‌های آشوب‌گر و تروریست‌های مفسد و طرف‌داری غیر مستقیم از آنان، توجهی به ترورشدگان از روحانیون مظلوم تا خدمت‌گزاران متعهد مظلوم داشته باشید؟